Удосконаленння педагогічної компетентності вчителя через
проектування ІТ-контенту сучасного уроку
Мета
майстер-класу: Розповсюдження і впровадження в
педагогічну діяльність вчителів району ІТ-контенту сучасного уроку;
Опрацювання наукової та методичної літератури з даної
проблеми;
Вивчення передового педагогічного
досвіду вчителів області з питань методичної ефективності
використання ІТ-контенту як засобу
формування та вдосконалення предметної компетентності учнів на уроці; методичної ефективності
використання ІТ-контенту як засобу організації і
забезпечення самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці; розробка ІТ-контенту уроку з
використанням програмного забезпечення SMART
Notebook для організації інтерактивної взаємодії на занятті;
Виробити особистий досвід компетентнісного підходу до викладання.
Розробити і провести уроки за технологічною моделлю використовуючи
програмне забезпечення SMART Notebook .
Заняття 1. «Розробка ІТ-контенту уроку з використанням програмного
засобу SMART Notebook для організації інтерактивної взаємодії на занятті»
Зміст етапів роботи
майстер-класу
|
Дії Майстра
|
Діяльність учасників
|
Підготовчо-організаційний
|
||
Постановка цілей і завдань:
1.
Ознайомлення з поняттями
ІТ-контент уроку, педагогічна
компетентність вчителя; з програмним
забезпеченням SMART Notebook та сучасними сервесами
розміщення і створення публікацій.
2.
Розгляд технологічної моделі
різних типів уроку, її структурних
етапі та прийомів.
3.
Практичне використання
програмного забезпечення SMART Notebook.
|
Привітання,
вступне слово Майстра. Повідомлення мети майстер-класу і форм
проведення. Незвичайний початок
заняття.
|
Долучаються
до діалогу, виявляють активну позицію, тим самим допомагаючи Майстру в
організації заняття.
Заповнення
діагностичних карт.
|
Основна частина
|
||
1.
Проектування ІТ-контенту
сучасного уроку, як складова педагогічної компетентності вчителя.
2.
Програмне забезпечення SMART Notebook.
3.
Методичні
рекомендації щодо проектування уроку за допомогою програмного забезпеченя SMART Notebook.
4.
Сучасні сервіси
для розміщення і створення публікацій в інтернеті.
|
Ознайомлює
учасників з новими поняттями та різноманітними джерелами інформації.
Показ
прийомів, проектування ІТ-контенту сучасного уроку з програмним
забезпечення SMART Notebook.
Проводить імітаційну гру. Дає методичні рекомендації щодо
проектування уроку
Демонструє
сучасні сервіси для розміщення і створення публікацій.
|
Розглядають
таблицю типів та структурних етапів уроків.
Відпрацьовують
прийоми проектування уроку.
Виступають у
ролі учнів.
Виконують
самостійну роботу з конструювання власної моделі.
Виконують
практичну роботу використовуючи сучасні сервіси.
|
Афішування - представлення виконаних робіт
|
||
Заключне
слово. Аналіз ситуації за критеріями:
- оволодіння
загально інтелектуальними способами діяльності;
- розвиток
здатності до рефлексії;
- розвиток
комунікативної культури.
Д/З 1. Розробити і провести урок за відповідним зразком використовуючи
програмне забезпечення SMART Notebook.
2. Опублікувати на сервісі інтерактивних публікації Calameo буклет "Теоритичні аспекти ІТ-контенту уроку" 3. Створити презентацію власного досвіду на веб-сервесі prezi. |
Організує
обмін думками присутніх, дає оцінку тому, що відбувається.
|
Дискусія за
результатами спільної діяльності.
Рефлексія –
активізація самооцінки та самоаналізу з приводу діяльності на майстер-класі.
Заповнення
форм-оцінювання.
|
Заняття 2.
«Методичні
аспекти використання ІТ-контенту сучасного уроку»
Зміст етапів роботи
майстер-класу
|
Дії Майстра
|
Діяльність учасників
|
Підготовчо-організаційний
|
||
Постановка цілей і завдань:
Формування
вміння здійснювати дидактичний аналіз уроку з огляду на функціонування взаємо-пов’язаних
полів діяльності вчителя і учнів та їх складових; викладання, організації та
управління навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Розробка різноманітних форм оцінювання для формування навичок 21
століття.
|
Привітання,
вступне слово Майстра, незвичайний початок заняття. Повідомлення змісту та
завдань заняття.
|
Долучаються
до діалогу, виявляють активну позицію, тим самим допомагаючи Майстру в
організації заняття.
Заповнення
діагностичних карт.
|
Основна частина
|
||
1.
Аналіз уроку в площині
сучасного бачення процесу навчання.
2. Створення уроку в площині інтерактивної взаємодії за допомогою програмного забезпечення SMART Notebook.
2.
Розробка критеріїв оцінювання навчальної
діяльності учнів:
-
самооцінювання;
-
взаємооцінювання;
-
оцінювання діяльності групи
3.
Методична
ефективність використання ІТ-контенту як засобу організації та забезпечення
самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів.
4.
Методична
ефективність використання ІТ-контенту як засобу формування та вдосконалення
предметної компетентності учнів на уроці
5. Хмарні технології та освітні ресурси |
Демонструє
розробки уроків з використанням
програмного
забезпечення SMART Notebook.
Розовідає про
формування навичок 21 століття.
Пропонує розглянути приклади власних форм оцінювання.
Дає
повне уявлення про організаційні,
технологічні,
методичні аспекти проектування як уроку, так і його навчального
|
Визначають
тип уроку та технологічні прийоми. Аналізують уроки за планом, визначаючи поле
діяльності вчителя і учнів.
Розробляють форми оцінювання.
Виступають у
ролі учнів.
Розробляють
технологічні картки до різних типів і етапів уроку
|
Афішування - представлення виконаних робіт
|
||
Заключне
слово. Аналіз ситуації за критеріями:
- оволодіння
загально інтелектуальними способами діяльності;
- розвиток
здатності до рефлексії;
Д/З Апробувати на уроках змодельовані етапи уроків. Розповсюдити досвід у
школах, РМО, прозвітувати про ефективність
проектування ІТ-контенту сучасного уроку. Узагальнені матеріали подати
для створення брошури і висвітлення на блозі РМК.
|
Організує
обмін думками присутніх, дає оцінку тому, що відбувається.
|
Дискусія за
результатами спільної діяльності.
Рефлексія –
активізація самооцінки та самоаналізу з приводу діяльності на майстер-класі.
Заповнення
форм-оцінювання.
|
Робота майстер-класу дозволить:
- підвищити рівень впровадження інформаційно-комунікативних технологій в районі;
- модернізувати навчально-методичний та технологічний супровід уроків;
- популяризувати та поширити педагогічний досвід.
Література:
1.
Баранова Н.П. Тренінги для вчителів з педагогічної майстерності / Н.П.
Баранова. – Харків: «Основа», 2009. – 159с.
2.
Галіцина Л. Банк інноваційних педагогічних технологій /
Л. Галіцина. – К.: Шк. Світ, 2012. –
194с.
3.
Голодюк Л.С. Моделювання ІКТ-супроводу уроку: метод. реком. / за наук. ред.
Л.С. Голодюк. – Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2013. – 36с.
4.
Голодюк Л.С. Проектування
ІКТ-супроводу уроку як компонента інформаційно-освітнього середовища: метод.
посібн. / Л.С. Голодюк. – Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2012.
– 116с.
5.
Голодюк Л.С. Проектування сучасного
уроку та його ІТ-компоненту: наук.-метод. посібн. / за наук.ред. Л.С. Голодюк. – Кіровоград: Видавництво
Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені
Василя Сухомлинського, 2012. – 88с.
6.
Овчарук О.В. Компетентнісний підхід у сучасній
освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики
/ Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.
7.
Чернецька Т.І. Сучасний урок: теорія і практика
моделювання: навчальний посібник/ Т.І. Чернецька. – К.: ТОВ «Праймдрук», 2011.
– 352с.
Немає коментарів:
Дописати коментар