Мета і завдання



Удосконаленння педагогічної компетентності вчителя через

проектування ІТ-контенту сучасного уроку



Мета майстер-класу: Розповсюдження і впровадження в педагогічну діяльність вчителів району ІТ-контенту сучасного уроку;

Опрацювання  наукової та методичної літератури з даної проблеми;

Вивчення передового педагогічного досвіду вчителів області з питань методичної ефективності використання ІТ-контенту як засобу формування та вдосконалення предметної компетентності учнів на уроці;  методичної ефективності використання ІТ-контенту як засобу організації і забезпечення самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці; розробка ІТ-контенту уроку з використанням програмного забезпечення SMART Notebook для організації інтерактивної взаємодії на занятті;

Виробити особистий досвід компетентнісного підходу до викладання.

Розробити і провести уроки за технологічною моделлю використовуючи програмне забезпечення SMART Notebook .
 

Заняття 1. «Розробка ІТ-контенту уроку з використанням програмного засобу SMART Notebook для організації інтерактивної взаємодії на занятті»



Зміст етапів роботи майстер-класу
Дії Майстра
Діяльність учасників
Підготовчо-організаційний
Постановка цілей і завдань:
1.  Ознайомлення з поняттями ІТ-контент уроку,  педагогічна компетентність вчителя; з  програмним забезпеченням SMART Notebook та сучасними сервесами  розміщення і створення публікацій.
2.  Розгляд технологічної моделі різних типів уроку,  її структурних етапі та прийомів.
3.    Практичне використання програмного забезпечення SMART Notebook.
Привітання, вступне слово Майстра. Повідомлення мети майстер-класу і форм проведення.  Незвичайний початок заняття.
Долучаються до діалогу, виявляють активну позицію, тим самим допомагаючи Майстру в організації заняття.
Заповнення діагностичних карт.
Основна частина
1.  Проектування ІТ-контенту сучасного уроку, як складова педагогічної компетентності вчителя.

2.  Програмне забезпечення SMART Notebook.




3.  Методичні рекомендації щодо проектування уроку за допомогою програмного забезпеченя SMART Notebook.

4.    Сучасні сервіси для розміщення і створення публікацій в інтернеті.
Ознайомлює учасників з новими поняттями та різноманітними джерелами інформації.

Показ прийомів,  проектування  ІТ-контенту сучасного уроку з програмним забезпечення SMART Notebook.
Проводить імітаційну гру. Дає методичні рекомендації щодо проектування уроку


Демонструє сучасні сервіси для розміщення і створення публікацій.
Розглядають таблицю типів та структурних етапів уроків.

 Відпрацьовують прийоми проектування уроку.



Виступають у ролі учнів.
Виконують самостійну роботу з конструювання власної моделі.
Виконують практичну роботу використовуючи сучасні сервіси.
Афішування - представлення виконаних робіт
Заключне слово. Аналіз ситуації за критеріями:
- оволодіння загально інтелектуальними способами діяльності;
- розвиток здатності до рефлексії;
- розвиток комунікативної культури.
Д/З 1. Розробити і провести урок за відповідним зразком використовуючи програмне забезпечення SMART Notebook.
2. Опублікувати на сервісі інтерактивних публікації Calameo буклет "Теоритичні аспекти ІТ-контенту уроку"
3. Створити презентацію власного досвіду на веб-сервесі prezi.
Організує обмін думками присутніх, дає оцінку тому, що відбувається.
Дискусія за результатами спільної діяльності.
Рефлексія – активізація самооцінки та самоаналізу з приводу діяльності на майстер-класі.
Заповнення форм-оцінювання.





Заняття 2.

«Методичні аспекти використання ІТ-контенту сучасного уроку»


Зміст етапів роботи майстер-класу
Дії Майстра
Діяльність учасників
Підготовчо-організаційний
Постановка цілей і завдань:
Формування вміння здійснювати дидактичний аналіз уроку з огляду на функціонування взаємо-пов’язаних полів діяльності вчителя і учнів та їх складових; викладання, організації та управління навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Розробка різноманітних форм оцінювання для формування навичок 21 століття.
Привітання, вступне слово Майстра, незвичайний початок заняття. Повідомлення змісту та завдань заняття.
Долучаються до діалогу, виявляють активну позицію, тим самим допомагаючи Майстру в організації заняття.
Заповнення діагностичних карт.
Основна частина
1.  Аналіз уроку в площині сучасного бачення процесу навчання.





2. Створення уроку в площині інтерактивної взаємодії за допомогою програмного забезпечення SMART Notebook.

2.  Розробка критеріїв оцінювання навчальної діяльності учнів:
-       самооцінювання;
-       взаємооцінювання;
-       оцінювання діяльності групи
3.  Методична ефективність використання ІТ-контенту як засобу організації та забезпечення самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів.
4.    Методична ефективність використання ІТ-контенту як засобу формування та вдосконалення предметної компетентності учнів на уроці
5. Хмарні технології та освітні ресурси
Демонструє розробки уроків з використанням
програмного забезпечення SMART Notebook.
Розовідає про формування навичок 21 століття.






Пропонує розглянути приклади власних форм оцінювання.



Дає повне уявлення про організаційні,
технологічні, методичні аспекти проектування як уроку, так і його навчального
наповнення.



Знайомить з хмарними технологіями 
Визначають тип уроку  та технологічні прийоми.  Аналізують уроки за планом, визначаючи поле діяльності вчителя і учнів.






Розробляють форми оцінювання.




Виступають у ролі учнів.
Розробляють технологічні картки до різних типів і етапів уроку
Афішування - представлення виконаних робіт
Заключне слово. Аналіз ситуації за критеріями:
- оволодіння загально інтелектуальними способами діяльності;
- розвиток здатності до рефлексії;
Д/З Апробувати на уроках змодельовані етапи уроків. Розповсюдити досвід у школах, РМО, прозвітувати про ефективність  проектування ІТ-контенту сучасного уроку. Узагальнені матеріали подати для створення брошури і висвітлення на блозі РМК.
Організує обмін думками присутніх, дає оцінку тому, що відбувається.
Дискусія за результатами спільної діяльності.
Рефлексія – активізація самооцінки та самоаналізу з приводу діяльності на майстер-класі.
Заповнення форм-оцінювання.



Робота майстер-класу дозволить:
- підвищити рівень впровадження інформаційно-комунікативних технологій в районі;
- модернізувати навчально-методичний та технологічний супровід уроків;
- популяризувати та поширити педагогічний досвід.

Література:



1.       Баранова Н.П. Тренінги для  вчителів з педагогічної майстерності / Н.П. Баранова. – Харків: «Основа», 2009. – 159с.



2.       Галіцина Л. Банк інноваційних педагогічних технологій / Л. Галіцина. –  К.: Шк. Світ, 2012. – 194с.



3.       Голодюк Л.С. Моделювання ІКТ-супроводу уроку: метод. реком. / за наук. ред. Л.С. Голодюк. – Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2013. – 36с.



4.       Голодюк Л.С.  Проектування ІКТ-супроводу уроку як компонента інформаційно-освітнього середовища: метод. посібн. / Л.С. Голодюк. – Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2012. – 116с.



5.       Голодюк Л.С.  Проектування сучасного уроку та його ІТ-компоненту: наук.-метод. посібн. / за наук.ред.  Л.С. Голодюк. – Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2012. – 88с.



6.       Овчарук О.В. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.



7.       Чернецька Т.І. Сучасний урок: теорія і практика моделювання: навчальний посібник/ Т.І. Чернецька. – К.: ТОВ «Праймдрук», 2011. – 352с.

Немає коментарів:

Дописати коментар